راهنمای انتخاب دریل ستونی گیربکسی

دریل ستونی گیربکسی که بیشتر در کارهای صنعتی کاربرد دارد، دارای برخی ویژگی های خاص می باشد که جهت انتخاب صحیح این نوع دریل باید مطابق راهنمای ذیل عمل نمود.
وجود دریل ها در طرح ها و ویژگی های مختلف در صنعت، غیر قابل انکار است. از دریل های بسیار کوچک جهت انجام کارهای ظریف گرفته تا دریل های بزرگی که امکان حمل دستی آنها وجود ندارد، طیف وسیعی از دریل ها را تشکیل می دهند.
دریل ستونی یکی از انواع خاص دریل می باشد که جهت انجام کارهای دقیق و با کمترین خطای ممکن، مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع دریل همانطور که از نام آن مشخص است، در ساختار خود رارای یک ستون می باشد که اجزای اصلی دریل بر روی آن سوار شده اند. خود ستون به وسیله یک پایه چدنی، با استفاده از پیچ و مهره به کف کارگاه یا میز، ثابت شده است. این نوع دریل ها معمولا از چهار بخش اصلی که عبارتند از کله گی، ستون، میزکار و پایه تشکیل شده است.
در هنگام خرید دریل های ستونی باید بسته به نوع نیاز خود به یکسری ویژگی های آن توجه نمایید. در این مقاله به عنوان راهنمای انتخاب و خرید دریل ستونی گیربکسی، نکات مهمی را در این زمینه خدمت شام عرض خواهیم نمود.

دریل ستونی گیربکسی

امکانات و ویژگی های دریل ستونی گیربکسی

این نوع دریل ها دارای انواع مختلفی از امکانات و یژگی ها می باشند که می تواند برای کارهای مختلفی همچون سوراخ کاری و قلاویز زنی مورد استفاده قرار گیرد. حال بسته به نیاز شما و همچینن قدرت خرید خود، می توانید از دریل هایی که دارای بخشی یا کل این امکانات و توانایی ها هستند را در لیست خرید خود قرار دهید.
انواع امکانات و ویژگی های دریل ستونی گیربکسی عبارتند از:

  • امکان تغییر سرعت اسپیندل
  • قابلیت چرخ راست گرد و چپ گرد
  • حداقل و حداکثر سرعت محور
  • ورنیه میزان نفوذ اسپیندل
  • ارتفاع ستون
  • عمق گلوگاه
  • امکان یا عدم امکان چرخ میز
  • قدرت موتور بر حسب اسب بخار
  • حداکثر شماره مته قابل استفاده در دستگاه
  • حداکثر کورس کویل
  • لیزر راهنما
دریل ستونی گیربکسی

چند نکته در مورد امکانات دریل ستونی گیربکسی

دریل های ستونی گیربکسی بسته به بزرگی یا کوچکی و استفاده یا عدم استفاده از امکانات و ویژگی های ذکر شده در بالا، می توانند در انواع و قیمت های مختلف در بازار وجود داشته باشند. به هنگام خرید دریل ستونی گیربکسی، در مورد امکانات و ویژگی های بالا باید به موارد زیر دقت نمایید.
دریل های ستونی در ارتفاع های مختلف می توانند وجود داشته باشند، از دریل ستونی رومیزی گرفته با ارتفاع متوسط تا دریل های حرفه ای با ارتفاع بلند.
در مورد عمق گلوگاه نیز باید به این نکته توجه نمود که با توجه به ابعاد قطعه کار، فاصله مرکز اسپیندل تا جلوی ستون، میزان مناسبی باشد.
در مورد حداکثر شماره مته نیز بسته به کار و نیاز خود، باید مورد سه نظام مناسب با کار خورد را انتخاب نمایید.
امکان چرخش یا عدم چرخش میز نیز یکی از ویژگی هایی است که در برخی از مشاغل می تواند برای انجام دریل کاری در زاویه های متفاوت بسیار مناسب باشد.
وجود لیزر راهنما هم می تواند در بالا بردن دقت کار دستگاه، برای شما مفید باشد.

منبع: ابزارآلات و شیرآلات ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما