کاربرد دریل چکشی برقی و شارژی

آیا می دانید کاربرد دریل های چکشی چیست؟ آیا با انواع دریل های چکشی آشنایی دارید؟ به نظر شما دریل های چکشی برقی بهتر است یا شارژی؟ جهت شناخت بهتر این نوع دریل، در ادامه با ما همراه باشید.
چنانچه به دنبال شناخت یکی از پرکاربردترین تجهیزات صنعتی می باشید، بدون شک دریل با گستره وسیعی از انواع کاربردها در صدر لیست شما قرار خواهد گرفت. یک ابزار فوق العاده که کاربردهای بسیار وسیعی در سطح صنعت و حتی خانه و هر جای دیگری دارد. شاید بیشترین کاربرد آن را به هنگام نقل مکان به یک منزل مسکونی جدید می توان شاهد بود. برای ایجاد کوچکترین سوراخ ها جهت بستن پیچ و یا سوراخ های بزرگتر برای کاربردهای دیگر، دریل تنها وسیله ای است که به کمک شما می شتابد.
امروزه شاهد تولید انواع مختلفی از این ابزار فوق العاده در سطح جهان هستیم. انواعی همچون دریل شارژِی، ساده، برقی، دستی، چکشی، بتن کن، ستونی و حتی نمونه بردار را می توان به وفور در سطح بازار این محصول خارق العاده، پیدا نمود.
در این مقاله سعی داریم با معرفی دریل چکشی، شما را کمی با کاربردهای این نوع دریل آشنا کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

دریل چکشی چیست و چه کاربردی دارد؟

همانطور که از نام این ابزار نیز می توان فهمید، این نوع دریل دارای خاصیت چکشی مانند است. یعنی این ابزار جهت سوراخ کردن محل مورد نظر، از ضربات پی در پی و چکشی، برای نفوذ به سطح مورد نظر استفاده می نماید. عملیات چکش زنی در این نوع دریل، سبب افزایش قدرت نفوذ و راحت تر شدن عملیات سوراخ کاری می گردد.
از این نوع دریل معمولا در مکان هایی که سطح مورد نظر از سفتی بیشتری برخودار است و یا جهت نفوذ در بتن و مصالح سخت ساختمان سازی استفاده می گردد.
ضربات این نوع دریل در راستای عمود بر سطح در حال عملیات سوراخ کاری وارد می شود و عمل نفوذ در آن را راحت تر می نماید.

دریل چکشی برقی

انواع دریل های چکشی کدامند؟

دریل های چکشی در انواع برقی و شارژی در سطح بازار موجود می باشند. نوع برقی این نوع دریل به دو نوع دریل چکشی ساده و دریل چکشی تخریب، تقسیم بندی می گردد. این نوع دریل جهت کار کردن نیاز مستقیم به وصل شدن به یک منبع انرژی الکتریکی دارند.
نوع شارژی این نوع دریل ها، همانطور که از نام آن مشخص است، جهت کار کردن نیاز به باطری دارد. معمولا باطری این نوع دریل ها به طور جداگانه شارژ و سپس جهت استفاده بر روی دستگاه نصب می گردد.
معمولا قدرت دریل های برقی از نوع شارژی آن بیشتر می باشد. ولی با این وجود بسته به شرکت سازنده و مدل دستگاه مورد نظر، شاهد قدرت های متفاوتی در هر دو نوع از این مدل می باشیم.

دریل چکشی برقی

منبع: ابزارآلات و شیرآلات ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما