آشنایی با دریل بوش مدل gbm 1000

دریل بوش مدل gbm 1000 یکی از خوشدست ترین و سبک وزن ترین دریل های برقی می باشد که با ویژگی های منحصر به فرد، جهت کاربری خانگی بسیار مناسب است. جهت آشنایی با این دریل فوق العاده با ما همراه باشید.
شرکت بوش به عنوان یکی از نام آشناترین برندهای تولید کننده تجهیزات و لوازم الکتریکی، همواره سعی داشته با تولید محصولات باکیفیت بالا، یکی از برندهای مطرح در این زمینه باشد. از جمله تولیدات این شرکت آلمانی، انواع مختلف دریل، جهت کاربری های متفاوت می باشد.
معمولا دریل ها را با توجه به نوع موتور، سه نظام و نحوه تامین انرژی، جهت کاربردهای مختلف در صنعت طراحی می نمایند. دریل بوش مدل gbm 1000 با توج به وزن بسیار مناسب در حدود 1.5 کیلوگرم و قدرت متر 350 واتی با سرعت گردش متوسط، یکی از دریل های مناسب جهت استفاده در کارهای خانگی به شمار می آید. نوع سه نظام به کار رفته در این نوع مدل، از نوع سه نظام های آچارخور بوده و همچنین تامین انرژی این نوع دریل از برق شهری می باشد.

موتور دریل بوش مدل gmb 1000

از آنجایی که بخش اصلی و مهم هر دریل، موتور آن که مشخص کننده قدرت، سرعت و اکثر ویژگی های فنی آن می باشد، از این رو به بررسی موتور دریل بوش مدل gmb 1000 خواهیم پرداخت. همانطور که در بالا نیز ذکر گردید، توان موتور این مدل از دریل های بوش، 350 وات می باشد. گفتنی است که این مقدار توان برای یک دریل خانگی بسیار مناسب است. حداکثر سرعت گردش این دریل 2800 دور در دقیقه می باشد. با توجه به طراحی خاص دکمه روشن خاموش دریل، امکان کنترل سرعت در این مدل وجود دارد. به میزان فشاری که بر دکمه روشن خاموش دریل وارد می شود، سرعت آن به همان میزان افزایش پیدا می کند. همچنین در بالای کلید روشن خاموش، از یک کلید دیگر جهت چپ گرد و راست گرد کردن دور موتور استفاده می شود. با توجه به اینکه ممکن است به هنگام کارکردن با دریل، مته گیر کند، استفاده از حالت چپ گرد راست گرد می تواند برای خارج کردن مته از آن حالت بسیار مفید باشد.

دریل بوش مدل gbm 1000

سه نظام دریل بوش مدل gmb 1000

در کل برای دریل های خانگی، دو مدل سه نظام وجود دارد. نوع آچارخور و نوع خودکار. در نوع آچارخور، جهت تعویض مته و محکم کردن آن در جای خود، نیاز به یک آچار مخصوص می باشد که با چرخاندن آن در جهت عقربه های ساعت، مته در سه نظام محکم و در اثر چرخاندن آن بر خلاف عقربه های ساعت، مته از سه نظام جدا می شود. در نوع خودکار، مته به صورت مستقیم در داخل سه نظام قرار می گیرد و در جای خود سفت می گردد. برای خارج کردن مته در این حالت، ضامن روی سه نظام به عقب کشیده شده و مته خارج می گردد.
نوع سه نظام استفاده شده در مدل gbm 1000 از نوع آچارخور می باشد. همچنین این سه نظام، مته تا شماره 10 میلیمتر را پشتیبانی می نماید. البته می توان برای سوراخ کاری روی چوب از مته 20 میلیمتر نیز استفاده نمود.

دریل بوش مدل gbm 1000

بدنه دریل بوش مدل gbm 1000

بدنه این نوع دریل مانند سایر مدل های بوش، از طراحی بسیار خوبی برخوردار است. تعبیه کردن سوراخ های بزرگ بر روی بدنه این مدل، جهت نقل و انتقال بهتر هوا برای جلوگیری کردن از گرم شدن موتور، یکی از بارزترین ویژگی های بدنه این مدل به شمار می آید. جنس بدنه از پلاستیک بسیار محکم که در برابر ضربات از مقاومت بسیار خوبی برخوار است، می باشد. طراحی بدنه این دریل بسیار خوش دست و ارگونومیک می باشد.

دریل بوش مدل gbm 1000

منبع: ابزارآلات و شیرآلات ایران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما